برگزاری بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی

آموزش و مانورهای مداوم و مستمر برای آمادگی دانش آموزان در برابر زلزله به عنوان حلقه گم شده در چرخه مدیریت بحران زلزله در کشور اجتناب ناپذیر و امری ضروری است. بنابر این با برگزاری مانورهای هدفمند برای فراگیران، جهت مقابله با بحران، امداد رسانی و پیشگیری از زلزله، این عزیزان را می توان در محیط مدرسه و منزل جهت رو به رویی در برابر زلزله آماده نمود.

مانور زلزله مجموعه ای از راهکارهای مناسب است که قبل از وقوع زلزله به منظور بالا بردن سطح آگاهی و آموزش مهارت های عملی در مواجهه با چنین حادثه ای می باشد. در مانورها دانش آموزان در شرایط حادثه قرار گرفته و با استفاده از آموزه هایی که در مدرسه ارائه و تمرین می شود، می توانند گره های به وجود آمده در اوج حادثه ای همچون زلزله را باز کنند و تا حد بسیاری از تلفات در هنگام زلزله بکاهند. قبل از اجرای مانور از چند روز پیش به دانش آموزان نحوه صحیح قرار گیری در مناطق امن آموزش داده شد و همچنین مناطق پر خطر با علامت ضربدر مشخص شد و شعارهایی نیز و بر روی دیوار راهرو ها و کلاس ها نصب شد و از معلمین خواسته شد تا به همراه دانش آموزان نیز در مانور شرکت نمایند.

بیست و سومین مانور سراسری زلزله و ایمنی با رویکرد ” مدرسه ایمن – جامعه تاب‌آور   در روز سه شنبه 8آذرماه 1401، با به صدا در آمدن زنگ زلزله و ایمنی به مدت یک دقیقه به ‌طور همزمان با تمامی مدارس کشور ، در دبستان ساعت ۹:۰۰ صبح برگزار گردید . پس از نواخته شدن آژیر دانش آموزان و همکاران در مناطق امنی که مربی محترم بهداشت نشانه گزاری کرده بودن ، پناه گرفتند .


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 13/20