?هفت چیزی که بچه هاتون رو بداخلاق می کنه

1.  توجه بیش از حد به کار های منفی کودک
وقتی فقط به کار های منفی کودک نگاه می کنیم و توجه می کنیم و در موردشان هِی حرف می زنیم، کودک متوجه می شود با انجام این کار ها بیشتر جلب توجه می کند. (به کار های مثبت کودک توجه کنید)
2.  کار با موبایل
امروز متأسفانه کار بسیاری از مادر ها و پدر ها با گوشی موبایل انجام می شود و استفاده زیاد و بدون قانون از این ابزار باعث می شود که کودکان احساس کنند که والدین به آن ها توجه نمی کنند و هم این که خودشون نسبت به استفاده از این ابزار علاقمند می شوند. (برای خودتون قانون بگذارید و با فرزندتون بازی کنید.)
3.  ورود فرزند دوم
همیشه ورود فرزند دوم و یا آمدن فرزند جدید در خانواده با بداخلاقی و حس حسادت در کودک آغاز می شود. (پس سعی کنید بیشتر برای فرزند اولتون وقت بگذارید.)
4.  گوش ندادن
زمانی که کودک با هیجان چیزی را تعریف می کند و ما به عنوان پدر یا مادر مشغول کار خودمان می شویم و فقط سرمان را تکان می دهیم.
(برای چند دقیقه کوتاه کارت را رها کن و به فرزندت نگاه کن)
5.  تماشای تلویزیون
تماشای زیاد تلویزیون مخصوصاً برنامه ها و کارتون های خشن باعث افزایش پرخاشگری و خشم کودک می شود. (جایگزین های مثبت طراحی کنید)
6.  خواب کم
نداشتن قانون خواب و بیداری و زمان خواب مناسب برای کودکان باعث می شود که کودکان در  طول روز خسته و کم طاقت تر بشوند. (برای خانه و خانواده خود قانون خواب بنویسید و اجرا کنید)
7.  درگیری کاری و شغلی
وقتی پدر به کار خود مشغول است و مادر هم به کار خودش و کودک این وسط تنها می شود، شروع به لجبازی و بداخلاقی و بدقلقی می کند که والدین به او توجه کنند، حتی توجه منفی. (تقسیم کار توسط همسران می تونه خیلی کمک کننده باشه)

تهیه کننده : خانم خادمی معاون پرورشی

تأیید شده توسط خانم زنگنه مدیر دبستان


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20