آموزش علوم‌ پایه پنجم”ساخت بادبادک”با طرح پرچم ایران

🪁ساخت بادبادک یک تغییر فیزیکی سرگرم کننده

هدف: تقویت هویت ملی و آشنایی با تغییرفیریکی

کتاب‌های درسی در همه کشورها و از جمله کشور ما، هنوز هم در تقویت هویت ملی دانش‌آموزان نقش بی‌بدیلی دارند، زیرا بخش عمده‌ای از زمان رسمی حضور دانش‌آموزان در مدرسه و کلاس درس را پوشش می‌دهند و بر افکار آن‌ها تاثیر می‌گذارند. کتاب درسی حجم محدودی دارد. نمی‌توان همه‌چیز را به صورت متن درآورد و در اختیار دانش‌آموز گذاشت، بلکه بسیاری از ارزش‌ها را باید از طریق برنامه درسی، برنامه‌های آموزشی و تربیتی و فرهنگی در دانش‌آموزان پرورش داده و نهادینه کرد. تقويت هویت ملی به نگرش و اقداماتی همه‌جانبه و سیستمی نیاز دارد و تنها از طریق کتاب‌های درسی شدنی نیست.

دانش آموزان پایه پنجم ،روز دوشنبه 15 آبان ماه 1402 در زنگ علوم با کمک آموزگار خود سرکار خانم سالاری عزیز پس از آموزش تغییرات فیزیکی و شیمیایی با ساخت یک فرفره کاغذی بررسی کردند که مراحل ساخت یک کاردستی کاغذی مثل بادبادک از نوع تغییرات فیزیکی است یا شیمیایی؟

🔵 برای این منظور، کاغذهای رنگی و نی یا چوب های کوچک ، با شکل و اندازه مد نظر دانش آموز برش داده شد. سپس با کمک چسب به یکدیگر متصل شد.
بعضی دانش آموزان بر روی بادبادک های خود نقاشی های زیبایی هم ترسیم کردند که تمامی مراحل بالا از جمله تغییرات فیزیکی بودند. در انتها دانش آموزان از بادبادک های خود برای تزئین کلاس استفاده نمودند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20