آموزش فصل پنجم علوم-پیام رمز را پیدا کن(تشخیص صدای کلفت و نازک)

تدریس فصل پنجم(پیام رمز را پیدا کن)
📍تشخیص صدای کلفت و نازک
🔻تولید صدای نازک (زیر) و کلفت (بم)

روز سه شنبه 26 دی ماه 1402 دانش آموزان کلاس دوم”سرکار خانم دستار” در زنگ علوم با انجام آزمایش های بسیار آسان ساعتی را شاد گذراندند.
آنها آموختند که صدا در زندگی آنها نقش بسیار مفیدی دارد و با کمک صداها می توانند با محیط خود ارتباط برقرار کنند و چیزهای جدیدی یاد بگیرند و از خطرات آگاه شوند و همچنین با انواع صداهای خوشایند، ناخوشایند و پیام رسان و نازک و کلفت آشنا شدند.

آنها با کمک دو مداد و کش روی کتاب علوم خود با تغییر فاصله بین مدادها انواع صداهای نازک و کلفت را ایجاد کردند و نوع صداها را تشخیص می دادند و خودشان با تکرار آزمایش به این نتیجه رسیدند که اگر فاصله بین مدادها کم باشد، صدا نازک تر و اگر فاصله بین مداد ها بیشتر باشد صدای کلفت به وجود می آید.
همچنین به وسیله ی بطری های آب خود که هر کدام مقدار متفاوتی آب داشتند و برخی بطری ها هم خالی از آب بود، هر یک از دانش آموزان به ترتیب در بطری های خود فوت می کردند و نوع صدای تولید شده را می گفتند که کدام صدا نازک یا بم هست و به این نتیجه رسیدند که دربطری های خالی صدا بم و بطری هایی که تا نیمه آب داشتند، صدای نازک تولید می کند و از انجام این آزمایش جذاب، بسیار خوشحال و شاد بودند که می توانند با آسان ترین چیزهایی که در دسترس داشتند ( بطری های آب، لیوان های آب، کش و سیم و…) در اندازه های مختلف در منزل انواع صدا ها را تولید کنند.

بدین صورت ساحت های زیر در این فعالیت در نظر گرفته شد:

  • تعلیم و تربیت اعتقادی؛ عبادی و اخلاقی
  • تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی
  • تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای
  • تعلیم و تربیت زیبایی شناختی

امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20