تدریس نگاره ۱۰ و (آشنایی با سفره ی هفت سین) در پایه اول خانم نجف زاده

دانش آموزان عزیز کلاس اول خانم نجف زاده ،روز چهارشنبه 10 آبان ماه 1402 پس از آموزش درس فارسی نگاره ده «نوروز در خانه ما» درباره ی سفره ی هفت سین و نماد های آن و همچنین آداب و فرهنگ ما ایرانیان در قبل از نوروز و هنگام نوروز، مثل خانه تکانی و شرکت در جشن نیکو کاری و چیدن سفره هفت سین و دید و بازدید و مراسم نوروز و تحویل سال و… آشنا شدند .

آن ها آموختند که ما ایرانیان آداب و رسوم سال نو داریم . مثلا قبل از سال نو خانه تکانی می کنیم . در جشن نیکو کاری شرکت می کنیم و سفره ی هفت سین می چینیم  که در آن هفت چیزی که با سین شروع می شود و هر کدام نماد و سمبل چیزی است و علاوه بر آن تخم مرغ های رنگی و قرآن و آینه و شمعدان و شیرینی و شکلات می گذاریم .

دانش آموزان عزیز این کلاس به عنوان تکلیف مهارت محور ، از سفره هفت سین نقاشی زیبایی کشیدند و با مفهوم هریک از نمادهای هفت سین آشنا شدند و در پایان بچه ها خاطرات خوشی از مراسم عید و عیدی گرفتن های خود تعریف کردند وسنجد و سمنو خوردند.
(سبزه نماد : سرسبزی زندگی و شادابی – سنجد: نماد سنجیده بودن در رفتار و کردار ، سمنو : خیر و برکت ، سماق : صبر و بردباری ، سکه : افزایش مال و دارایی ، سیر : چشم ودل سیر بودن ، سرکه : راضی بودن و قناعت بودندر زندگیست . )


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20