با ترس از مدرسه کودکان چه کنیم؟

🔺این هراس در مادر بیشتر است یا در کودک !؟

🔺 معمولا مادران کودکانی که دچار ترس از مدرسه هستند ، دارای ویژگی هایی مانند افراطی بودن ، مضطرب بودن ، بیش از اندازه حمایت کننده و دلسوز بودن هستند و اغلب افرادی مردد ، عاطفی و حساسند و اضطراب خود را با بیان افکار منفی و استرس زا به کودک منتقل می کنند ، هر چند همه آنها معتقدند در حضور کودک حرفی که نشان ترس و اضطراب باشد بر زبان نیاورده اند ، اماباید بدانیم که مادر و کودک به طرز عجیبی با یک رشته احساسی نا مرئی به هم متصلند و کودکان حالات عاطفی و احساسی مادر را دریافت می کنند .

🔺مادران این کودکان به احتمال زیاد بسیار نکته سنج ، موشکاف و تا حدود زیادی کم طاقت و وسواسی هستند و به احتمال زیاد خود یا یکی از اطرافیانشان در کودکی دچار همین مشکل بوده اند .

🔺پس گام اول برای حل این مسئله ، ایجاد آرامش در خود ، دوری از افکار منفی مانند احتمال وجود خطراتی در مدرسه برای کودک و یا ترس هایی مانند ناتوانی کودک در برآوردن نیازهای شخصی خود در مدرسه ، تنهایی ، مورد اذیت دیگر بچه ها قرار گرفتن و … است .

🔺هر چقدر مادر از درون آرامش بیشتری داشته باشد ، کودک احساس قدرت و اعتماد به نفس بیشتری خواهد کرد و جدا شدن او از مادر ساده تر خواهد بود.

🔺جالب است بدانید که تعداد زیادی از کودکان دچار این ترس ، بیشتر نگران مادر خود هستند و اینکه ممکن است در غیاب آن ها خطری متوجه مادرشان شود ، که رفتارهای مضطربانه مادر به این احساس در آنها دامن خواهد زد .

تهیه کننده : خانم سلطان زاده معاون مالی

تأیید شده توسط خانم زنگنه مدیر دبستان


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20