📍نشانه های اضطراب در دانش آموزان

🔹بیقراری
خود را به شکل نداشتن آرام و قرار نشان می‌دهد. برای مثال دانش آموز مرتبا در جای خود حرکت می‌کند یا پاهایش را تکان می‌دهد. این بیقراری در هنگام قرار گرفتن در موقعیت های اضطرابی مانند جلسه امتحان یا پاسخ به پرسش های شفاهی افزایش می یابد. ممکن است این بیقراری در قالب رفتارهایی چون خارج شدن مکرر از کلاس، جویدن سر خودکار یا مداد و… همراه باشد.

🔸ناتوانی در جدا شدن از والدین
این مورد خود را بصورت پریشانی بیش از حد هنگام جدا شدن، اطمینان جویی در مورد بازگشت والدین و نگرانی بیش از حد در مدرسه و تمایل به بازگشت به خانه، خود را نشان می‌دهد. معمولا این دانش آموزان در طول روز برای والدین احساس دلتنگی می‌کنند، دردهای جسمانی دارند و در فعالیت‌های کلاسی مشارکت نمی کنند.

🔹کمال گرایی
خود را به شکل ترس از اشتباه کردن، تلاش به راضی نگه داشتن دیگران، رقابت طلبی و نگرانی شدید در مورد قضاوت های دیگران نشان می‌دهد. دانش آموز بیش از اندازه به نظر معلم حساس است و حتی در هنگامی که عملکرد او راضی کننده است، در مورد رضایت معلم تردید دارد و در مورد آن سوال می پرسد. این دانش آموزان نگرانی های بسیاری در مورد انجام درست و کامل تکالیف درسی داشته و ممکن است بارها و بارها در مورد تکالیف درسی یا مسائل تحصیلی از معلمان سوال بپرسند.

تهیه کننده : خانم میرعلمی معاون فناوری

تأیید شده توسط خانم زنگنه مدیر دبستان


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 0/20